ameliakarlsson.blogg.se

22/4
Denna vecka kan bli your lucky week för jag ska försöka uppdatera varje dag!! Anledningen till detta är att jag och Jenny bestämt att vi ska äta ute varje dag för att fira/få ett fint avslut på vår tid här tillsammans. Hon åker ju redan på söndag så nu är det inte alls långt kvar på vårt äventyr och detta innebär att vi kommer återgå till att bara vara vänner och inte sambos längre 😢
Imorgon har vi ju slutprov i HR-kursen så det har vi pluggat idag. Vi gick hela vägen till skolan då det var sol och varmt idag och satt 4 timmar i ett grupprum med halveffektivt plugg. Vi åt sedan lunch på Five Guys som är en hamburgerrestaurang med de bästa hamburgarna någonsin. Det är en snabbmatskedja men burgarna är godare än på restaurang. Vi tog med dem och satte oss i en liten park och åt. 
Ett halvhjärtat försök att få med både oss och monumentet bakom oss. Pga fåglar så gick vi därifrån såfort hamburgaren var uppäten. Vi tog vägen förbi Krispy Kreme och köpte några munkar och sen tog jag tunnelbanan hem och Jenny gick hela vägen. 
Pierre har ställt ut balkongmöbler så vi fortsatte vårt plugg på balkongen med lite fika. Flashcardsen ska gås igenom en gång till ikväll och jag ska läsa igenom alla mina anteckningar och göra några räkneuppgifter innan jag tackar för denna dagen. Min sista måndag med Jenny i Montreal. 
Imorgon börjar jag dagen med min sista uppgift i DSR-kursen (Responsabilite Sociale des Entreprises) vilket är en presentation om FIFA. Vi har gjort en video om korruptionsskandalen och hur det påverkar företaget och deras sociala ansvar. Den finns på youtube om ni vill se men jag vet icke vad den heter. Den är ju på franska också så kan tänka mig att den inte är så intressant. Efter den ska jag äta lite lunch och plugga det allra, allra sista på HR innan jag kl 14 går in och skriver tentan. Efter att den är gjord ska vi ut på äventyr med middag och förhoppningsvis ett besök på ön Sainte Helene. Allt beror på vädret.
Puss och hej 💕