ameliakarlsson.blogg.se

31/3
Long time no see men som jag sagt förut så gör jag inlägg när jag har något att skriva om för jag vill inte göra tråkiga utfyllnadsinlägg. PUNKT SLUT. 
Det har gått typ två veckor sedan senast och på den tiden har mamma och pappa hunnit åka hem och jag har gått i skolan. Det är nu bara 4 veckor kvar tills terminen är slut och jag känner hur det börjar brinna i knutarna. 
I onsdags var jag och Jenny på ett event på gymmet som varade i 2 timmar. Man fick presenter (enda anledningen till att jag gick såklart) i form av t-shirt, tygpåse, vattenflaska och ett block + att jag snodde en penna som lyser i UV-ljus. Passet började iallafall med 45 minuter dans för att gå vidare till 30 min föreläsning om nyttig mathållning och sen avslutades passet med ''glow in the dark yoga''. De släckte ner hela salen och satte fram UV-ljus och alla målade sig på kroppen med pennorna som lyser. De kommer va roliga att ha på fest i höst!! 
I fredags var jag och Synnøve på Fratparty. Precis som man ser på film. De hade en mekanisk tjur i huset och så mycket mer än det minns jag inte. 
I går träffades jag, Jenny och Synnøve och åt middag på restaurangen Sota (elr Soda, minns inte). Det var en all you can eat restaurang men det var inte buffé utan mer som en tapasrestaurang så du fick kryssa i vad du ville ha och gissa om vi utnyttjade det. Det var ganska dyrt men helt värt det!! Vi mötte sedan upp Najaf på bion för att se Green Book som vann årets film på Oscarsgalan.  Det var nog en av de bästa filmer jag sett i hela mitt liv så ladda ner den direkt och se den. Det bästa med att gå på bio i Kanada var att det fanns som en smörmaskin så du kunde hälla på massa smör på dina popcorn. Jag säger det nog igen så ni förstår på riktigt - see Green Book!!!!!!
Man fick steka sitt kött själv på restaurangen. Dit ska jag ta med Amanda, Alex och Nellie när de kommer!!
På hemvägen igår gick jag och Jenny in i vår mataffär och köpe färska hallon och toaster-waffles så vi kunde ha mysfrukost imorse. Vi har också varit iväg och simmat och nu tar vi det lite lugnt innan vi ska städa lite och jag ska försöka hinna med att plugga någon timme. Det har varit extrapris på hallon den här veckan, 3 för ca 40 kr och det har jag utnyttjat till max. Tror jag köpt typ 12 paket och mer kommer det bli för nästa vecka fyller jag år och då ska jag ha våfflor till frukost. Jag fyller alltså 23 utan min familj som sjunger för mig.... Jenny är så underbar att hon lovat att komma in på morgonen och sjunga 💕
Random bild jag vet men genomskinlig pepsi har kommit till vår butik!! Den ska alltså smaka precis som pepsi. 
Övrigt då? Jag har tappat bort mitt studentkort vilket suger för sjukt onödiga pengar att lägga ut för ett nytt när det är 28 dagar kvar.. Jag har också kollat klart på Greys Anatomy så ge mig en applåd för på 87 dagar såg jag 317 avsnitt. Nu har jag börjat kolla om på Prison Break istället. Jag har också lyckats få virus på datorn men tack vare min kära dataingenjör John så har det löst sig. Tänk vilken tur jag har som hittat vänner som pluggar lite allt möjligt så jag kan få hjälp med vad jag än behöver. 
Fråga inte varför jag tar en bild med en Sverige-flagga... Ni är inte redo att höra anledningen. 
LOVE U PUSS Å KRAM OM 2 MÅNADER ÄR JAG HEMMA 💕